۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خبر و گزارش
  • شناسه : 2132
  • ۲۷ دلو ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
  • 78 بازدید
Emam Ali Meshkat 01
گرامی‌داشت از میلاد امام علی(ع) در کابل برگزار شد

گرامی‌داشت از میلاد امام علی(ع) در کابل برگزار شد

میلاد اسدالله الغالب، حضرت امام علی بن ابیطالب(ع) آغازگر اشاعه عدالت، مردانگی و معرف والاترین الگوی شهامت و دیانت و یاد آوری از مظهر علم، عزت، سخاوت و شجاعت آن حضرت است که همه ساله، سیزدهم رجب در کشورهای مختلف، از جمله در سراسر افغانستان از آن تجلیل به عمل می‌آید. به گزارش پایگاه اطلاع […]

میلاد اسدالله الغالب، حضرت امام علی بن ابیطالب(ع) آغازگر اشاعه عدالت، مردانگی و معرف والاترین الگوی شهامت و دیانت و یاد آوری از مظهر علم، عزت، سخاوت و شجاعت آن حضرت است که همه ساله، سیزدهم رجب در کشورهای مختلف، از جمله در سراسر افغانستان از آن تجلیل به عمل می‌آید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد فرهنگی؛ به همین مناسبت(سه شنبه 26 دلو 1400) روز سیزدهم رجب محفلی از طرف بنیاد فرهنگی و اجتماعی مشکوۀ در کابل برگزار شد و شماری از علمای دینی، اساتید دانشگاه، طلاب، دانشجویان، فرهنگیان و عاشقان اهل بیت(ع) شخصیت‌های سیاسی و مذهبی و چهره‌های از مقامات امارت اسلامی در آن شرکت نمودند.
این محفل که با گردانندگی حجت‌الاسلام سید جاوید شکیب زاده و سخنرانی حجج اسلام؛ سید محمد باقر حسینی ناطقی موسس و رئیس بنیاد فرهنگی و اجتماعی مشکوۀ و دارالقرآن اسوه، سید محمد حسن شریفی بلخابی عضو پیشین مجلس نمایندگان، سید جعفر عادلی حسینی رئیس مجمع فرهنگی بقیۀالله(عج) و معاون شورای عالی امامیه افغانستان؛ سید جواد شمس استاد دانشگاه و عضو شورای عالی علمای امامیه، سید هاشم جوادی بلخابی رئیس شورای نمایندگان مراجع تقلید، علما و نخبگان و دعائیه توکلی زاده همراه بود.
سخنرانان محفل به فضایل حضرت امام علی(ع) از منظر قرآن، روایات و منابع مذاهب اسلامی پرداختند.
در این محفل، سخنرانان پیرامون شخصیت و فضائل والای امام عدالت و پرهیزگاری سخن گفتند و نقش این بزرگ مرد تاریخ را در ترویج و تحکیم ارزش‌های اخلاقی و معنوی در جوامع بشری، مخصوصاً جامعه‌ی اسلامی تاثیرگذار خواندند.
سخنرانان بیان داشتند؛ امام علی(ع) اخلاق را با سیاست درآمیخت و در راه احقاق حقوق مظلومین و ستم دیدگان تا پای جان ایستاد و نیز آنان، سیره امیرالمومنین(ع) را الگوی زندگی فردی و سیاسی مسلمانان خوانده و گفتند که اگر سیاستمداران امروزی روش امام را خط‌‌‌ مشی سیاسی شان قرار دهند، عرصه خودنمایی ظالمان تنگ شده و عدالت در جامعه تامین خواهد شد و آنان امام علی(ع) را به عنوان نماد دادگری، بزرگ منشی واخلاق مداری در میان فرق مختلف اسلامی مطرح نمودند و نقش این بزرگ مرد تاریخ را در ظهور و گسترش اسلام مهم تلقی نمودند.
گفتنی است که امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) در سیزدهم رجب، سی سال پس از واقعه اصحاب فیل (عام الفیل) در خانه کعبه متولد شد و ۲۱ رمضان سال 41 هجری قمری با ضربت شمشیر ابن ملجم مرادی در کوفه به شهادت رسید.
محفل یاد شده به مناسبت میلاد امام علی(ع) و برنامه‌های متنوع؛ مناقب خوانی، اجرای همخوانی، دعائیه و پذیرایی خاتمه یافت.
گزارش از پایگاه اطلاع رسانی جهاد فرهنگی / افغانستان- کابل