۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » زندگی نامه
  • شناسه : 1395
  • ۲۳ حمل ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
  • 108 بازدید
سالروز شهادت موسی بن جعفر(ع)
باب الحوایج؛ امام موسی کاظم علیه السلام

باب الحوایج؛ امام موسی کاظم علیه السلام

پنج شنبه ۲۵ رجب ۱۴۳۹ هجری قمری/ ۲۳ حمل ۱۳۹۷ خورشیدی/ ۱۲ آوریل ۲۰۱۸ میلادی یا ابا الحسن یا موسی بن جعفر ایها الکاظم یابن رسول الله یا حجه الله علی خلقه یا سیدنا و مولانا انا توجهنا و استشفعنا و توسلنا بک الی الله و قدمناک بین یدی حاجاتنا یا وجیها عند الله اشفع […]

پنج شنبه ۲۵ رجب ۱۴۳۹ هجری قمری/ ۲۳ حمل ۱۳۹۷ خورشیدی/ ۱۲ آوریل ۲۰۱۸ میلادی

یا ابا الحسن یا موسی بن جعفر ایها الکاظم یابن رسول الله یا حجه الله علی خلقه یا سیدنا و مولانا انا توجهنا و استشفعنا و توسلنا بک الی الله و قدمناک بین یدی حاجاتنا یا وجیها عند الله اشفع لنا عند الله.

امام هفتم، شب زنده دار و مطیع اطاعت پروردگار است. کراماتی از او نقل است که شب را تا به صبح به عبادت می پرداخته؛ به سجده بوده؛ به نماز می ایستاده؛ و روز را به روزه و اعانت به دیگران به پایان می رسانیده است. لقب آن بزرگوار کاظم بوده است. نسبت به افرادی که به او بد می کرده اند، گذشت و احسان داشت، و لقب او عبدصالح نیز بوده است. به خاطر کثرت عبادت و حال عبودیتی که داشته است، لقب باب الحوایج نیز داشته است. هر کس به او متوسل شود، حاجتش داده می شود. کرامات موسی بن جعفر به قدری فراوان است که عقلها در تحیر است.

۲۵ ماه رجب؛ سالروز شهادت سالروز شهادت حضرت امام موسی بن جعفر(علیه السلام) از نوادگان گرامی رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) و هفتمین ستاره آسمان امامت بر فرزندش حضرت بقیه‌الله(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و همه‌ی محبان، دوستان و شیفتگان آن حضرت تسلیت می‌گویم.

از سال ۱۴۸ که امام جعفرصادق(علیه السلام) به شهادت رسید دوران امامت حضرت امام موسی کاظم(علیه السلام) آغاز گردید. امام موسی کاظم (علیه السلام) در دوران ۵۵ سال حیات پربرکتش با چهار خلیفه عباسی یعنی منصور دوانیقی (۱۳۶ – ۱۵۸)، محمد معروف به مهدی ( ۱۵۸ – ۱۶۹) هادی (۱۶۹ – ۱۷۰) و هارون(۱۷۰ ۱۹۳) همزمان بود و چندین بار آن حضرت به زندان افتاد.

هنگام رحلت امام صادق(علیه السلام) منصور دوانیقی خلیفه ی ستمگر عباسی، در اوج قدرت و تسلط بود. منصور برای تثبیت پایه های حکومت خود انسان های فراوانی را به قتل رسانید، او در این راه نه تنها محبان ودوستان امام صادق و امام کاظم(علیهماالسلام)، بلکه فقها و شخصیت های بزرگ جهان تسنن را نیز که با او مخالفت می ورزیدند سخت مورد آزار قرار می داد.

حضرت امام موسی بن جعفر(علیه السلام) سرانجام در ۲۵ ماه رجب سال ۱۸۳ هجری قمری به دستور هارون الرشید در زندان مسموم و به شهادت رسید و پس از شهادت در قبرستان قریش در ساحل غربی دجله و در خارج شهر بغداد به خاک سپرده شد که اکنون به زیارتگاه دوستداران اهل بیت(علیهم السلام) تبدیل شده است.

همه ساله همزمان با سالگرد شهادت موسی بن جعفر(علیه السلام) میلیون‌ها زائر از مسیرهای دور و نزدیک پیاده به سوی مرقد آن امام بزرگوار می روند و عاشقان خدمت به زائران اهل بیت نیز با برپایی موکب‌های مختلف در طول مسیر از زائران پذیرائی می کنند.