۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » معرفی کتاب و پژوهشگران
  • شناسه : 853
  • ۲۴ جوزا ۱۳۹۶ - ۴:۴۰
  • 82 بازدید
Tital Emam Sadeq
اولین سمینار بین المللی بررسی مقام معنوی و علمی امام جعفرصادق(ع) در افغانستان

اولین سمینار بین المللی بررسی مقام معنوی و علمی امام جعفرصادق(ع) در افغانستان

سمینار بین المللی بررسی مقام معنوی و علمی امام جعفر صادق(رح) با حضور ده ها تن از علماء، پژوهشگران، متخصصین علوم اسلامی و شخصیت های برجسته فرهنگی وسیاسی داخلی و خارجی بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۱ میزان ۱۳۸۸ در تالار رادیو تلویزیون ملی افغانستان درشهرکابل برگزار گردید. در این سمینار سه روزه(۲۱ تا […]

سمینار بین المللی بررسی مقام معنوی و علمی امام جعفر صادق(رح) با حضور ده ها تن از علماء، پژوهشگران، متخصصین علوم اسلامی و شخصیت های برجسته فرهنگی وسیاسی داخلی و خارجی بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۱ میزان ۱۳۸۸ در تالار رادیو تلویزیون ملی افغانستان درشهرکابل برگزار گردید.

در این سمینار سه روزه(۲۱ تا ۲۳  میزان ۱۳۸۸ خورشیدی) توسط ریاست اکادمی علوم افغانستان و نهادهای علمی و فرهنگی همسو، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(رح) در افغانستان برگزار شد، ابعاد مختلف شخصیت امام جعفر صادق(رح) از سوی علما، محققین و دانشمندان بررسی گردید.

عنوانی این سیمینارعلمی ۶۹ مقاله علمی و تحقیقی از افغانستان و کشورهای مختلف به کمیسیون علمی سیمینار رسیده بود که ازجمع آن کمیسیون علمی ۲۳ مقاله  را جهت خوانش دراین سیمیناروچاپ انتخاب نموده  و۴۳ مقاله صرف برای نشرمورد تایید قرار گرفت. سخنرانیها ومقالات علمی وتحقیقی این دانشمندان درفصل دوم این کتاب جمع آوری شده که هریک مقاله در ذات خود دربرگیرنده ی زاویه مشخص اززندگی این امام بزرگ جهان اسلام را زیرتحقیق وبررسی گرفته است.

محتویات این کتاب دربرگیرنده ی مسایل متنوع از زندگی امام جعفرصادق رحمه الله هست که درتاریخ اسلام جایگاه ارزنده برای اهل سنت واهل تشیع می باشد، نظریات وارده دراین مجموعه نظریات دانشمندان سنی وشیعه راگنجانیده است که این کاردرذات خود مظهروجدت امت اسلامی را به نمایش میگذارد وبه خواننده گرامی تلقین مینماید که تسنن وتشیع می توانند نظریات خود را دریک کتاب درمورد شخصیت واحد ابراز نمایند.

در پیشگفتار این مجموعه سیدحبیب شاکر، رئیس مرکزفقه وقانون اکادمی علوم افغانستان از تلاش و زحمات حجت الاسلام والمسلمین سیدحعفرعادلی«حسینی» تقدیر ویژه نموده که وی درتهیه و تنظیم این مجموعه با پیاده نمودن سخنرانیهای سیمینارسه روزه و نیز در برگزاری آن با اکادمی علوم همکاری و زحمات زیادی را محتمل و در نهایت جهت چاپ و نشر آن زحمت کشیده و به دست نشر سپرده است.

مشخصات کتاب:

سمینار بین المللی پیرامون مقام معنوی و علمی امام صادق(ع)

گرد آورند:  سیدجعفرعادلی«حسینی»

نوبت:چاپ اول،  سال ۱۳۸۸
اندازه: وزیری

تعداد صفحه: ۳۴۰
تیراژ: ۲۰۰۰ نسخه

ناشر: اکادمی علوم افغانستان