۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » افغانستان
  • شناسه : 2084
  • ۲۴ میزان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
  • 122 بازدید
Img 4016
پیام رئیس شورای عالی علمای امامیه افغانستان/ حمله تروریستی در مسجد جامع قندهار

پیام رئیس شورای عالی علمای امامیه افغانستان/ حمله تروریستی در مسجد جامع قندهار

پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین جعفری رئیس شورای عالی علمای امامیه افغانستان در پیوند با حمله تروریستی به نمازگزاران نماز جمعه مسجد جامع ناحیه اول شهر قندهار بسم الله الرحمن الرحیم قال الله الحکیم فی محکم کتابه العظیم: «مِنْ أَجْلِ ذَلِكَ كَتَبْنَا عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ […]

پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین جعفری رئیس شورای عالی علمای امامیه افغانستان

در پیوند با حمله تروریستی به نمازگزاران نماز جمعه مسجد جامع ناحیه اول شهر قندهار

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحکیم فی محکم کتابه العظیم: «مِنْ أَجْلِ ذَلِكَ كَتَبْنَا عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا وَلَقَدْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ بَعْدَ ذَلِكَ فِي الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ». (المائدة/32).

به این سبب بر بنی اسرائیل لازم و مقرّر کردیم که هر کس انسانی را جز برای حق، [قصاص] یا بدون آنکه فسادی در زمین کرده باشد، بکشد، چنان است که همه انسان ها را کشته، و هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان ها را زنده داشته است. و یقیناً پیامبران دلایل روشنی برای بنی اسرائیل آوردند، سپس بسیاری از آنان بعد از آن در روی زمین به [تجاوز از حدود حقّ و فساد و] زیاده روی برخاستند.

یک بار دیگر دست جنایت‏کاران به خون بیگناه نمازگزاران درجمعه‏­ای دیگر آغشته گردید.

هنوز زخم جگرخراش هفته گذشته در مسجد مقدس سید آباد قندوز التیام نیافته است که باز هم در مرکزی عبادی دیگری در قندهار دشمنان خدا و رسول و قرآن عظیم الشان جنایتی دیگر خلق کردند و دل مسلمانان و تمام انسان‏­های آزاده را جریحه‏ دار کردند.

ما ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک، نکات ذیل را به اطلاع مردم مومن، متدین و ستم‏دیده خود و نیز تمامی نهادهای مذهبی، ملی، سیاسی و جهانی می‏رسانیم:

  1. 1. مجمع عمومی سازمان ملل و کمیته حقوق بشر آن موظف است نسبت به کشتار سیستماتیک شیعیان موضع خود را هر چه زودتر روشن نماید. بدون شک شهادت جمع کثیری از پیروان اهل بیت علیهم السلام در افغانستان مصداق بارز نسل کشی است که باید جهان و بالاخص مجمع عمومی سازمان ملل و کمیته حقوق بشر نسبت به آن عکس العملی بایسته و شایسته که متناسب شأن آن است از خود نشان دهند و انسان‏­های آزاده را در سراسر جهان نسبت به این امر هولناک در افغانستان مطلع سازد.
  2. 2. کنفرانس اسلامی و کمیته حقوق بشر اسلامی تا کی می‏تواند به سکوت مرگبار خود در قبال قتل عام مسلمانان ادامه دهد.

آیا زمان آن فرا نرسیده است که این سازمان یک کار مهم و اساسی در حوزه کشورهای اسلامی از خود نشان دهد.

تا کی این سازمان نظاره گر قتل عام هم دینان خود است.

این سازمان از بدو تاسیس تا کنون کدام کار مهم و حیاتی را در حوزه کاری و نفوذ خود انجام داده است؟

در سال‏های اخیر کشتار شیعیان و انفجار و انتحار در مراکز دینی و فرهنگی شیعیان افغانستان به وفور به وقوع پیوسته است.

چرا این سازمان تاکنون حتی این فجایع را محکوم نکرده است؟

آیا از نظر این سازمان، شیعیان افغانستان جزو مسلمانان به حساب نمی‏ آیند؟

سازمان کنفرانس اسلامی باید موضع خود را در قبال داعش و تمویل کنندگان آن روشن نماید.

سازمان کنفرانس اسلامی باید به کشورهایی که این فرقه­ای انحرافی و خلاف اصول و قوانین مسلم قرآن حکیم حرکت می‏کنند را یک بار برای همیشه نابود نمایند تا درس عبرتی برای همه کسانی که به دنبال تشکیل چنین گروه‏های ضد اسلام و انسان هستند گردد.

  1. 3. انتظار به حق شیعیان افغانستان از جامعه پرافتخار الازهر شریف این است که نسبت به کشتارهای که برادران اهل تشیع و تسنن آنان را هدف قرار داده است، موضعی روشن، شفاف و برگرفته از تعالیم اصیل اسلامی اتخاذ نمایند و اکنون چشم امید همه مسلمانان به جامعه پرافتخار الازهر شریف دوخته شده است.
  2. 4. علمای عظام افغانستان باید هرچه بیشتر به روشن کردن اذهان جامعه اسلامی اقدام نمایند. اعمال انتحاری نسبت به مسلمانان را محکوم و موضع اسلام را نسبت به آن به اطلاع جامعه اسلامی برسانند. منحرفین از مکتب نورانی و اصیل قرآن و سنت نورانی رسول خدا صلی الله علیه و علی اهله و اصحابه المنتجبین را به مسلمانان معرفی و عمق حرکات خلاف اسلامی آنان را به مردم مسلمان و ستم‏دیده آشکار نمایند.
  3. 5. اکنون قدرت در افغانستان در اختیار طالبان است. کسانی که با داعیه برپایی عدالت و انصاف و امنیت قدرت را به دست گرفتند. همان‏گونه که بارها گفته‏ ایم، حفظ امنیت و برقراری آن و نیز حفظ مراکز دینی و فرهنگی پیروان اهل بیت عصمت و طهارت بر عهده امارت اسلامی است. هنوز یک هفته از فاجعه هولناک قندوز نگذشته است که در قندهار نیز مردم مظلوم ما در حال قرآئت قرآن عظیم الشان و برپایی فریضه الهی جمعه به خاک و خون کشیده شدند. چرا به فاصله یک هفته یک فاجعه دوبار تکرار گردد؟

آیا داعش در صفوف طالبان خانه کرده است؟

بدون شک مردم ما در حال از دست دادن اعتماد خود نسبت به طالبان هستند.

امارت اسلامی باید هرچه زودتر بر اعمال جنایتکارانه داعش خط پایان بکشد که اگر چنین نشود، اعتماد پیروان اهل بیت را از دست خواهند داد. مردم ما با اعتماد به طالبان سلاح‏هایی که برای تامین و حفظ امنیت مراکز دینی و فرهنگی خود در اختیار داشتند را تحویل شما دادند. اکنون بی سلاح و بی دفاع هستند و دشمنان اخوت اسلامی از خلاء به بهترین وجه بهره برداری می‏کند.

مردم ما دیگر به ادعاهای شما نسبت به تامین امنیت مراکز دینی و فرهنگی بی اعتماد شده‏­اند. باید در اسرع وقت سلاح در اختیار مردم ما قرار گیرد تا خود بتوانند امنیت خود را تامین نمایند. پرواضح است که اگر حکومت این کار را نکنند، چه بسا مردم ما برای تامین و حفظ امنیت خود از راه‏ هایی که به صلاح کشور نیست به این امر اقدام نمایند. بر اساس دستور صریح قرآن کریم آنان موظف به عمل به آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ» هستند و کسی نیز نمی‏تواند این حق الهی و اسلامی را از آنان سلب نماید. ما از امارت اسلامی انتظار داریم که با قلع و قمع هرچه زودتر این فرقه ضد اسلام و قرآن، پیروان اهل بیت را مجبور به کاری که نسبت به آن رضایت ندارند، نکنند.

  1. 6. امارت اسلامی نسبت به دخیل نمودن نیروهای شیعی در سکتورهای امنیتی باید با اقدام سریع آن را انجام دهند. چرا که اگر این امر تحقق نیابد، مراکز دینی و فرهنگی ما در امان نخواهد ماند. باید هرچه زودتر تامین امنیت مراکز دینی و فرهنگی ما به دست فرزندان ما سپرده شود تا آنان خود نسبت به تامین و حفظ امنیت آن اقدام بایسته و شایسته را انجام دهند.
  2. 7. ما از مردم خود خواهانیم که هوشیاری لازم را به خرج دهند تا از تکرار این گونه فجایع جلوگیری به عمل آید.
  3. 8. و در آخر به روح همه شهدای سرزمین‏مان درود می‏فرستم و غفران و رحمت واسعه الهی را برای ای‏شان و شفای عاجل برای مجروحان این رویداد های تروریستی و برای خانواده های داغدار صبر و اجر عظیم از بارگاه خداوند متعال خواستارم.

محمد حسین جعفری قندوزی – 23/ 7 / 1400