۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » معرفی کتاب و پژوهشگران
  • شناسه : 860
  • ۲۴ جوزا ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
  • 74 بازدید
Title Book Qeyam Chendavol.cdr
کتاب راویان عشق«درنگی به قیام چنداول» منتشر گردید

کتاب راویان عشق«درنگی به قیام چنداول» منتشر گردید

خِطه خونین چنداول، سنگر مقاوم شهروندان کابل، در برابر حکومت کمونیستی بود. مردم قهرمان چنداول، حاکمیت کمونیست‌ها و تجاوز آشکار روس‌ را تاب نیاوردند. آنان در دوم سرطان ۱۳۵۸ بپاخاستند. فداکاری‌ و جان‌فشانی‌ آنان برای همیشه در تاریخ آزادمردان افغانستان، خواهد ماند. اکنون نیز پس از گذشت چند دهه، یاد و خاطره‌ شهدای قیام چنداول […]

خِطه خونین چنداول، سنگر مقاوم شهروندان کابل، در برابر حکومت کمونیستی بود. مردم قهرمان چنداول، حاکمیت کمونیست‌ها و تجاوز آشکار روس‌ را تاب نیاوردند. آنان در دوم سرطان ۱۳۵۸ بپاخاستند. فداکاری‌ و جان‌فشانی‌ آنان برای همیشه در تاریخ آزادمردان افغانستان، خواهد ماند. اکنون نیز پس از گذشت چند دهه، یاد و خاطره‌ شهدای قیام چنداول در ذهن و قلب هر شهروند این سرزمین، زنده و جاوید مانده است.

لذا قیام چنداول و سایر قیام‌های کابل و از حماسه‌های ماندگار و پرافتخار تاریخ کشور، نیازمند پژوهشی دقیق، مستند و معتبر است.

کتاب راویان عشق«درنگی به قیام چنداول» اثر حجت الاسلام والمسلمین سید جعفرعادلی«حسینی» در ۲۸۸ صفحه و چهار فصل  توسط سازمان جهاد فرهنگی منتشر گردیده  است:

فصل اول؛ ماهیت قیام‌های مردم کابل

فصل دوم؛ چنداول در یک نگاه

فصل سوم؛ راویان حماسه ماندگار چنداول

فصل چهارم؛ قیام‌های کابل از زوایای دیگر

ضمیمه «در کابل زیر ریش روس‌ها» خاطره ای از ژیل لیون،  روزنامه نگار فرانسوی در باره مرحوم سید حسین انوری و دیگر فرماندهان جهادی و همچنین  به خاطره قیام‌کنندگان و شاهدان عینی قیام‌های کابل پرداخته و علاوه  بر آن، نام افراد مؤثر و تأثیرگذار در قیام‌های کابل همراه خاطره و معرفی شخصیت ها، اماکن، مزارات چنداول  نیز آمده است.

علاقمندان می توانند کتاب روایان عشق را از کتاب فروشی بزرگ نما رسانه واقع پل سوخته مارکت محمدی دریافت نمایند.

پایگاه اطلاع رسانی جهاد فرهنگی

وابسته به سازمان جهاد فرهنگی