۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاسی
  • شناسه : 586
  • ۱۹ جوزا ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
  • 79 بازدید
پیام تسلیت رئیس سازمان جهاد فرهنگی
پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سید جعفرعادلی«حسینی»، رئیس سازمان جهاد فرهنگی

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سید جعفرعادلی«حسینی»، رئیس سازمان جهاد فرهنگی

به خانواده های معظم قربانیان حوادث اخیر تروریسیتی در کابل، هرات و تهران به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین سید جعفرعادلی«حسینی»، رئیس سازمان جهاد فرهنگی در پیامی، انفجار تروریستی اخیر کابل، هرات و تهران را محکوم و این فجایع خونین را به  مردم مسلمان افغانستان و ایران تسلیت گفت. بسم الله […]

به خانواده های معظم قربانیان حوادث اخیر تروریسیتی در کابل، هرات و تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین سید جعفرعادلی«حسینی»، رئیس سازمان جهاد فرهنگی در پیامی، انفجار تروریستی اخیر کابل، هرات و تهران را محکوم و این فجایع خونین را به  مردم مسلمان افغانستان و ایران تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

من قتل نفسا بغیر نفس اوفساد فی الارض….

با عرض تسلیت به خانواده قربانیان حوادث اخیر در کابل، هرات و تهران، امیدواریم که  جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران  خطر و تهدید شبکه های تروریستی را جدی گرفته و مشترکا اقدامات موثر و عملی را در این راستا انجام دهند.

بی تردید دوحمله تروریستی همزمان روز چهار شنبه ۱۷ جوزا ۱۳۹۶ خورشیدی که در مجلس نمایندگان و حرم امام خمینی صورت گرفت، ملت مسلمان افغانستان درد و رنج مردم ایران را درک می‌کند، دولت ملت افغانستان اعم از شخصیت های علمی، سیاسی، فرهنگی و  اقشار مختلف این کشور طی پیام های جداگانه به دولت و مردم ایران و بویژه‌ خانواده‌های قربانیان،‌ همدردی نمودند.

چنانکه ملت مسلمان افغانستان سالهاست که در خط نخست مبارزه با تروریزم قربانی می دهند، انتظار داریم کشورهای همسایه خطر و تهدید تروریزم را جدی گرفته و با توجه به تهدیدات که این تروریست ها به امنیت افغانستان و ایران ایجاد کرده اند، همکاری های دو کشور مسلمان در چنین شرایط حساس و شکننده ضروری و نیاز مبر است.

با اظهار تأسف که در یک و نیم دهه گذشته جامعه جهانی در چوکات ایتلاف ضدتروریسم وارد افغانستان شد؛ اما پس از شانزده سال نه تنها مردم افغانستان شاهد فروکش کردن حملات تروریستی در کشورشان نیستند که این حملات روز به روز شدیدتر و خونین تر جریان پیدا کرده و رویدادهای چند ماه گذشته، مخصوصا طی یک هفته ای اخیر در کابل و هرات و دیگر نقاط افغانستان و کشتار صدها شهروند بیگناه این سرزمین، نشانه واضحی است که این کشور چگونه تاوان سیاست های نامشروع برخی کشورها را در حمایت از گروه های تروریستی می پردازد.

مردم افغانستان لحظه های سخت و دشواری را سپری می کنند، انفجارهای مهیب و وحشتناک،  سردرگمی و سرگردانی، یأس و نا امیدی نسبت به آینده کشور، فضای عمومی را بحرانی و تنش آلود ساخته است. دستگاه های تبلیغاتی دشمن، تفکر افراطی پرور و عقده های ناشی از پدیده های شخصی و سیاسی، گسست و فاصله های اجتماعی و دهها عوامل دیگر به تیره تر ساختن این فضا کمک می کنند.
ما می پذیریم که حکومت از ده ها ضعف و نابسامانی رنج می برد و فساد، تبعیض و بی عدالتی در دستگاه های دولتی زمینه را برای فعالیت خرابکارانه دشمنان در داخل کشور فراهم ساخته و اما نگرانی ما از برگشت کشور به گذشته سیاه وتباه کننده ای دهه ای هفتاد است. ما نباید به گذشته برگردیم، در شرایط کنونی می طلبد که ملت مسلمان افغانستان هوشیاری خویش را با همبستگی، همسویی و همکاری در مقابل دشمنان  مشترک و هراس افگنان حفظ و اجازه ندهند که دست های پیدا و پنهان از برخی ضعف ها و نارسایی های موجود سوء استفاده کرده و تفکر اسلامی و ملی را به سمت برآورده شدن اهداف پلید دشمنان اسلام و مردم افغانستان سوق دهند.

امید واریم که در این راستا، علمای رسالتمند و عامل و نهادهای علمی، مدنی؛ رسانه ای و اجتماعی نیز برای حفظ و نگهداری  روحیه و آرمان ‎های صلح جویانه اسلامی و ملی تلاش و جدیت ‎ موثری را بخرج دهند و برای عملی شدن صلح و تأمین امنیت که مسئولیت سنگینی بردوش دارند براساس مکلفیت اسلامی و ملی به اقدامات سنجیده و موثر برای ترویج، تقویت و عملی شدن صلح و تأمین امنیت اقدامات لازیم را بنمایند.

یکبار دیگر ضمن ابراز تسلیت به خانواده های معظم قربانیان اخیر کابل، هرات و تهران از خداوند متعال علو درجات برای شهدا، صبر جمیل برای بازماندگان و شفای عاجل برای مجروحین حوادث غم انگیز هر کشور مسلمان و برادر مسئلت می نمایم.

 

با احترام

سید جعفرعادلی«حسینی»

۱۳ رمضان ۱۴۳۸ هجری شمسی، برابر  ۱۸ جوزا ۱۳۹۶ خورشیدی

افغانستان کابل