۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » افغانستان
  • شناسه : 1604
  • ۱۸ میزان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
  • 91 بازدید
حمایت مجمع از سعیدی
سناتور سید محمد سعیدی نامزد مستقل انتخابات مجلس نمایندگان در کابل

سناتور سید محمد سعیدی نامزد مستقل انتخابات مجلس نمایندگان در کابل

زندگی‌نامه سید محمد سعیدی فرزند سید محمد حسن سعیدی در سنبله ۱۳۴۴ خورشیدی در یک خانواده ی روحانی در قریه‌ی سادات حصه اول بهسود ولایت میدان چشم به جهان گشود. وی یکی از چهره های موفق سیاسی، اجتماعی و مدافع حقوق مردم محروم شناخته شده و در این راستا دستاوردهای قابل لمس و چشمگیری داشته […]

زندگی‌نامه

سید محمد سعیدی فرزند سید محمد حسن سعیدی در سنبله ۱۳۴۴ خورشیدی در یک خانواده ی روحانی در قریه‌ی سادات حصه اول بهسود ولایت میدان چشم به جهان گشود.

وی یکی از چهره های موفق سیاسی، اجتماعی و مدافع حقوق مردم محروم شناخته شده و در این راستا دستاوردهای قابل لمس و چشمگیری داشته است.

سعیدی دروس ابتدایی را در زاده گاهش نزد بزگان آن دیار فرا گرفت و در سال ۱۳۵۲ خورشیدی برای ادامه علوم حوزوی وارد کابل شد و در مدرسه‌ی مدینه العلم از محضرت حضرت آیت‌الله تقدسی و دیگر بزرگان حوزه علمیه کابل برای مدت پنج سال ادامه تحصیل نمود.

او پس از کودتای ۷ ثور ۱۳۵۷ خورشیدی و تجاوز ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی سابق به این کشور، همزمان با دستگیری علمای طراز اول افغانستان مدت ۲ ماه زندان و بعد از آزادی به حصه اول بهسود بازگشت و برای ادای مسئولیت در کنار مجاهدین دست به مبارزه و دفاع از  ارزش‌های اسلامی و ملی زد.

وی در اواخر سال ۱۳۵۹ خورشیدی برای ادامه تحصیلات وارد حوزه علمیه مشهد و در سال ۱۳۶۶ خورشیدی مجدداً برای ادامه مبارزه و مسئولیت ایمانی و وجدانی به وطن بازگشت، در دوران جهاد و مقاومت کنار مردمش ماند و روزهای سخت و دشوار را سپری نمود.

سناتور سعیدی پس از اجلاس بُن در اولین دور انتخابات شورای ولایتی در ولایت میدان وردک، نامزد پیشگام و در دور دوم با رای اول مردم ولایت میدان واعضای شورای ولایتی وارد مجلس سنای کشور شد.

کارنامه‌

سناتور سعیدی کارنامه درخشانی در عرصه سیاست، فرهنگ و اجتماع دارد.

او با جنگ‌های خانمانسوز داخلی شدیداً مخالفت ورزید و خود به عنوان یک فرد درد مند برای همدلی و ایجاد صلح بین اقوام و احزاب درگیر وارد عمل شد و به لطف پروردگار دست آوردهای مثبت را در پی داشت.

سعیدی برای تداوم جهاد و ادای مسئولیت قرارگاه استاد شهید عزیزالله مبشر را در حصه اول بهسود تأسیس و در زمان حاکمیت طالبان نیز به عنوان یک فرد مسئول و اجتماعی در کنار مردم خویش ایستادگی نموده و با حضور خویش در صحنه از حقوق مردم بی باکانه دفاع نمود.

وی در دو دوره قبلی انتخابات شورای ولایتی به در خواست مردم بهسود، وارد میدان کار زار انتخاباتی گردید که در این صحنه با رای اول مردم وارد شورا گردید و با اکثریت آرای اعضای شورای ولایتی میدان و ردک وارد مجلس سنا شد.

سناتور سعیدی به نمایندگی از مردم در مجلس سنا و به دنبال اعمال تبعیض و سیاست‌های قومی، موضوع کوچی‌گری و ده‌نشین را در مقاطع مختلف مطرح و از مردم رنجدیده و محروم خویش دفاع نمود و اینک طبق درخواست شهروندان کابل، او نامزد مستقل مجلس نمایندگان در کابل و به هدف خدمتگزاری به محرومان  وارد مبارزات انتخاباتی شده است.

از اینرو مجمع فرهنگی بقیه‌الله(عج) مقیم کابل حمایت شان را از حجت‌الاسلام سناتور سعیدی اعلام نمودند.